به گزارش ایران باران نیوز، با وجود فشارهای امریکا و بعضی از کشورهای اروپایی و منطقه ای برای منصرف کردن اسرائیل از عملیات تلافی جویانه، رسانه‌های اسرائیل همگی بر عزم کابینه جنگ این کشور به سمت واکنش قاطع متمایل شده اند.

اهداف اسرائیل در خاک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پایگاه‌های موشکی سپاه، تاسیسات هسته‌ای.پایگاه های نیروی هوایی و حمله به تاسیسات زیر ساختی مانند نیروگاه‌های برق میادین نفتی، پمپ بنزین ها و… باشد.

اهداف اسرائیل در خارج از خاک جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حزب الله در لبنان و اهداف مرتبط با سپاه در کشورهای عراق و سوریه و یمن باشد.

گزینه‌های غیرنظامی اسرائیل نیز می‌تواند حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور از جمله پمپ بنزین‌ها و کارخانه‌های صنعتی و مراکز استراتژیک مهم دیگر باشد.

جمهوری اسلامی ایران تمامی اهداف مورد نظر حمله اسرائیل را به خوبی رصد کرده و بعد از حمله موشکی و پهپادی به این کشور این رصدها چندین برابر شده است و به نوعی همه کشور در آماده باش به سر می برد چرا که احتمال حمله اسرائیل بالقوه است و هر لحظه می تواند بالفعل تبدیل شود.

تقویت سایت های دفاع موشکی، تقویت زیرساخت های دفاعی، تقویت نیروی هوایی، تقویت پدافند غیر عامل در ارتقای پایداری و امنیت ملی و بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات، آموزش عمومی مردم و ارتقای آمادگی ها، تقویت و استمرار دستگاه های خدمت رسان و تقویت زیرساخت های جایگزین، ارتقای تاب آوری و بالا بردن روحیه و انسجام ملی، تقویت زیرساخت های سایبری جهت جلوگیری و دفع حملات سایبری در مراکز حیاتی کشور، آگاه کردن عموم مردم از حمله دشمن با استفاده از روش های پیشرفته هشدارها از جمله راه های دفع حمله دشمن و آسیب پذیری حداقلی به شمار می رود.

رژیم صهیونیستی در صورت حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران در حقیقت آخرین اشتباه راهبردی خود را مرتکب خواهد شد. چرا که با این خطا به محو خود از نقشه جغرافیای خاورمیانه کمک خواهد کرد.

نویسنده: علیرضا بهمنش

 

 

۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *