به گزارش ایران باران نیوز و به نقل از خبرنگار روابط عمومی فولاد خوزستان، این رویداد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، وزرای صمت، علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی، رئیس هیات عامل ایمیدرو، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، مدیران عامل شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی و بیش از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور هم‌افزایی بین نهاد‌ها و وزارتخانه‌ها و در نتیجه رفع موانع رشد شرکت‌های دانش بنیان، اتصال شرکت‌های دانش بنیان به مسائل راهبردی و شناخت این شرکت‌ها درباره نیاز‌های شرکت‌های بزرگ با تمرکز بر فناوری‌های مورد نیاز صنایع خودرو و بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی سخنرانان ویژه این همایش بودند. دو پنل جداگانه با عناوین معادن و صنایع معدنی و همچنین پنل خودرو برقی با موضوعات مختلف و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

در پنل نیازهای فناورانه حوزه معدن و صنایع معدنی که با حضور موثقی نیا معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو و مدیران عامل شرکت های: فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، گل گهر، چادرملو و صنایع مس ایران برگزار گردید، امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در سخنرانی خود، ضمن معرفی ظرفیت ها و بسترهای موجود در شرکت فولاد خوزستان از بومی سازی ۱۵۶۰ قطعه استراتژیک در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در گروه فولاد خوزستان با همکاری شرکت های دانش بنیان، انعقاد قرارداد فروسیلیکومنگنز به ارزش ۷۲۰۰ میلیارد ریال، ساخت دستگاه اندازه گیری آهن کل و آهن فلزی در آهن اسفنجی برای نخستین بار در جهان و ساخت روغن ضد آتش اشاره کرد.

ابراهیمی همچنین در حاشیه صحبت های خود چالش های موجود در صنعت فولاد نظیر: کاهش سنگ آهن و مخاطرات آن بر روی زنجیره تامین و کمبود فناوری به کارگیری و تغلیظ سنگ های کم عیار و هماتیتی در تولید فولاد میانی را یادآور شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان به نیازهای فناورانه در صنعت فولاد کشور پرداخت و بهینه سازی نرخ مصرف انرژی، توسعه انقلاب صنعتی چهارم و توسعه دیجیتال در فرآیندهای تولید فولاد، بهبود شاخص های کیفیت محصول و بازیافت ضایعات تولید در صنعت فولاد را نیاز مبرم دانست.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در حاشیه این همایش، تفاهم نامه‌هایی میان دستگاه‌های حاضر در این همایش به امضا رسید و از بسته امتیازات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

By سیاوش باران وند

خبرنگاری شغل، حرفه، عشق و هنر است. هنر و عشقی که با جان و دل آمیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *