رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان : یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی حفظ هویت ها ، حدود و مرزهای جغرافیایی و میراث فرهنگی و معنوی کشور است .

به گزارش ایران باران نیوز، سید عبدالحمیدحسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان در جلسه برنامه ریزی ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس ضمن تبریک عید سعید فطر گفت : بحمدالله کنگره شعر خلیج فارس سابقه خوبی داشته و در سال ۹۱ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و سنگ بنای خوبی گذاشته شده و شایسته است که با توجه به موقعیت هندیجان در کنار سواحل زیبای خلیج فارس ، توجه ویژه از سوی مسئولین صورت گیرد .
وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای مهم نظام و انقلاب اسلامی حفظ هویت ها ، حدود مرزی و تمامیت ارضی کشور و هویت فرهنگی و معنوی است افزود : در رژیم گذشته که نوکر اربابان غربی خود بودند استکبار با کار تبلیغاتی و سیاسی کاری کرد که ما به راحتی بحرین را از دست دادیم و قطعا اگر آن رژیم تا الان ادامه داشت به راحتی از نام خلیج فارس و بسیاری چیزهای دیگر بدون هیچ عرق ملی و حساسیتی کوتاه می آمدند.

حسینی در ادامه اظهار داشت: آنچه از هویت ما حفاظت و حراست می کند یکی حفظ میراث ما در نامها و القاب است که برای ما مهم است و از جمله آنها نام خلیج فارس است که الان یک حیثیت بین المللی برای ما شده است و یکی از دستاوردهای نظام ما کوتاه نیامدن از این نام بوده است و هیچ کس نمی تواند خدشه ای بر این مطلب وارد کند.
ایشان ادامه‌ داد اگر رژیم قبل بود قطعا جزایر سه گانه را نیز برای خوشایند اربابان استکباری خود و دول غربی به ثمن بخس می دادند و می رفت ولی الحمدالله اینها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با خون شهیدان ما حفظ شده است .
امام جمعه هندیجان گفت : بحث کنگره ملی شعر خلیج فارس بحث احیاء و حفظ هویت ملی و هویت بخشی ملی است و یکی از هنرهای هفتگانه ادبیات و شعر است که باید این هویت ملی در قالب هنر زیبای شعر حفظ شود و این یک کار فرهنگی است.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد:دین اسلام، هم احکام فردی و هم احکام اجتماعی دارد و یک بُعدِ حکمتِ احکامِ اجتماعی، مانند اجتماع باشکوه حج یا نماز جمعه و نماز عیدَین علاوه بر جنبه مناسکی و عبودیتی آن، مساله هویت بخشی به جامعه اسلامی است.
حسینی با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله همایش پیرغلامان حسینی در سالهای گذشته گفت : اینگونه برنامه ها علاوه بر تعظیم شعائر، اهدافی را دنبال می کند که از آن جمله تقویت هویت حسینی ما و ایجاد انگیزه و تشویق بیشتر مداحان و کسانی که در دستگاه حسینی فعالیت می کنند هست و هویت ما را در این عرصه ها غنی تر می نماید.
حسینی در پایان گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در این سطح نیز، هم باعث نگاه بهتر به شهرستان شده و هم هویت ما را غنی می کند و انتظار است استانداری عنایت ویژه تری به این برنامه داشته باشد.
لازم بذکر است در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از پیگیری ها و حمایت های امام جمعه شهرستان و تصویب برگزاری ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی هندیجان قدردانی کرد.

خبرنگار:ناصرحکیمی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *